Youth Alpha GK Youth Alpha GK
Komend seizoen bieden we alle jongeren van 16 jaar en ouder een youth-alpha cursus aan. We komen 9 keer samen op een zondagavond van 17.30-20.00 uur.
We gaan het laatste weekend van de Herfstvakantie (van zaterdag 28 op zondag 29 oktober) met elkaar op stap.

De avonden zijn op 7 januari, 28 januari, en op 11 februari feestelijke afsluiting

Wat is Youth Alpha?
Alpha Youth = Fun + Faith + Food + Friendship

Alpha Youth is de plek waar je terecht kunt met jouw vragen over het leven en het christelijk geloof. Alpha Youth bestaatuit 10 bijeenkomsten en een weekend. In 10 avonden spreken we over de kernvragen van het Christelijk geloof. Je eet gezellig samen, daarna luister je naar een inspirerend verhaal en ten slotte praat je verder in een kleine groep. Iedereen is welkom, of je nu al jaren in de kerk komt of niet precies weet wie Jezus is. Samen met andere jongeren ga je op zoek naar antwoorden en ontdek je wat jij gelooft. Je kunt alleen komen of een paar vrienden meenemen.

Alpha Youth is gratis.

Thema’s van de Youth Alpha
Leven: Is er meer?
Jezus: Wie is Jezus?
Kruis: Waarom stierf Jezus?
Geloof: Hoe kun je geloven?
Bidden: waarom en hoe?
Bijbel: waarom en hoe?
Heilige Geest: Wie is de Heilige Geest en wat doet Hij?
Kwaad: Hoe kan ik het kwade weerstaan?
Vertellen: Waarom en hoe vertel ik het anderen?
Genezing: Geneest God ook nu nog?
Kerk: Hoe zit het met de kerk?